torsdag 1 oktober 2009

Vecka 25!

Wow,

Jag blir mer o mer förundrad varje vecka. Det händer ju saker hela tiden redan! Nu kan Myran ta ta i sina egna fötter tex. Jag tycker det är helt magiskt att den ens HAR fötter! Med små tår! =)

800g o 22cm, det börjar kännas ordentligt nu när den rör sig, fantastiskt.

I morse var vi hos barnmorskan igen. Fick höra hjärtat, 140 slag denna gången med. Nån vill inte avslöja sig riktigt än tror jag.
Nu är det även dags att börja peta i sig extra järn, det hade börjat sjunka lite. Check

Tog även upp att jag har haft förbannat ont i fötterna. Hon sa att det är bara att ringa så bokar vi in en tid hos läkaren o sjukskriver. Fast det vill jag ju inte! Även hon trodde att det inte var sant när man berättar att de vägrar en att sitta på jobbet. "IKEA som verkar ha så bra peronalpolitik". Mm, det är ett rykte lika svårt att bli av med som att det alltid fattas skruvar i paketen ;) Bajsjobb!
Man kanske ska satsa på havandeskapspenning i alla fall, man lär ju inte ha nåt val när den enda platsen de kan omplacera mig till är varuutlämningen. Fast det är inte förrän i slutet på november jag kan få det pga fysiskt påfrestande arbete, om de inte förbjuder mig att jobba.
Om jag blir sjukskriven är det oxå kört med havandeskapspenning vad jag förstod a barnmorskan. (O inte lär man ju bli rik heller)
Får avvakta ett tag till helt enkelt o se vad som händer.

Var hos öronläkaren igår, hade perfekt hörsel. På högra örat =)
Det var sjukt länge sen man kollade hörseln så det var ju positivt besked.
Läkaren var mest upprörd över att jag blivit döv pga påssjukan. ALLA läkare visste ju på den tiden att man kunde bli det o att ledningen var så dumma att de inte erbjöd vaccin redan då för att de var snåla etc etc...hehe
Hon tyckte att vaccin var guds gåva till mänskligheten uppenbarligen o tyckte att vi skulle ge/ köpa alla vaccin man kan få tag i sen när myran tittar ut. Så länge de är beprövade i något i-land alltså. Mmmm....

Har äntligen kommit igång med träningen igen också, igår blev det gymmet för första gången på....3000000 år ungefär. Mycket skönt!

Nu ska jag slänga mig på sofflocket en stund innan det är dags att åka o kolla på fotboll. Sista för den här säsongen tack o lov, det är KALLT nu ju. För sjutton, nyss haglade det härutanför!! Hann precis in genom dörren som tur var.

I november ska vi förresten gå föräldrakurs oxå. Jösses, vi ska bli föräldrar! Hur ska det gå????????????? =D

4 kommentarer:

  1. Det här med hjärtslag är kul. Enligt dem skulle båda mina killar vara tjejer. Transor?

    SvaraRadera
  2. Hehe ja grejen kanske trillar av efter ett tag! :P

    SvaraRadera
  3. Härlgt härligt...NU är de inte långt kvar o snart ligger myran på i sitt babygym o pratar högt till sin underbara spegelbild (Alvins nya hobby hhihhi).

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen inte långt kvar! Måste ta en titt på inköpslistor o grejer nu...fast det är kul!

    SvaraRadera