tisdag 20 oktober 2009

Sammandragningar

Igår började jag få sammandragningar, otroligt obehaglligt. Magen var i stort sett hela dagen stenhård. Magen var öm när man tryckte lite lätt på den, lite "mensvärk" emellanåt och mot kvällen började det göra ont i ryggen också. blev inte bättre av att stå i en byggmiljö där det bankades o sågades heller. Blev antagligen mer stressad av det så att det förvärrades. Magnus var snäll oringde till barnmorskan i alla fall o frågade om det var någon fara och om buller, hon lugnade o sa att så länge det går över i vila så kan man vara lugn, synd att man inte hann pröva vila bara hehe. Bullret var heller ingen fara enligt henne men jag tänker inte chansa i alla fall. Så länge ag behöver öronproppar så anser jag att det är för högt. Basta ;)

Sov väl i kvartar ungefär hela natten, vaknade av smärtan o vände mig. Asjobbigt.
Gick upp, med stenhård Myra, o ringde till gamla stan o fick en läkartid i morgon. Sov sen i tre timmar i sträck i stort sett. Lite lunch o tre timmar sömn till så e jag lite piggare o magen verkar må bättre med. vi får se vad farbror säger imorgon, det är säkert ingen fara men man vill ju vara på säkra sidan.

Igår ringde även en tant från försäkringskassan och talade om att de endast kommer att bevilja 25% havandeskapspennig då det enbart är tunga, upprepade lyft över 20 kg som beviljas numer. Suck. Att man inte har nån möjlighet att vila, ta paus, sitta, o måste lyfta barn då och då räknas inte. Jaja, vi får se hur det går. Har även pratat med huvudskyddsombudet på jobbet nu om situationen så han ska ta up det med personalchefen. Hon har ju i alla fall barn o varit gravid så hon kanske är mer förstående. Time will tell...

Hur som helst tänker jag att en vecka på det här stället borde göra mig gött! =)

"http://www.ving.se/hotel/hotelMaster.aspx?categoryid=1®ionid=-1&countryid=737&areaid=-1&resortid=1093&hotelid=68439&itemId=68439&filterOnCategoryId=4"

4 kommentarer:

  1. Fy vad otäckt med sammandragningarna. Hoppas att det är UVI, för då går det ju över med penicillin.

    Sötnos som oroar dig för buller. Myran ligger ju i vatten. Med huvudet nedtryckt i badkaret blir ju inga ljud höga. :-)

    puss

    SvaraRadera
  2. anledningen till att jag oroade mig för buller var att det stod i arbetsmiljölagen om gravida och ammande att man ska undvika miljöer med buller där man själv behöver skydd..fast bm sa att det inte var nån fara så det är väl så. man vill ju inte ha defekta barn i onödan ;)

    SvaraRadera
  3. Men jag tycker att halvdöva människor är bättre än andra :-). En sån önskar jag mig!

    SvaraRadera