tisdag 7 juli 2009

Vecka 13!

Ja då är vi i vecka 13!

Det är nu all nervositet skall släppa över missfallsrisken och man ska känna tillfreds med graviditeten. Villet bs! Jag är nog mer nojjig nu, de vaga symptom jag har känns allt svagare, känns dock, och det verkar vara en eeeevighet tills vi får gå på ultraljud o höra hjärtat slå. Blä.

Det känns såklart jätteroligt att få berätta för alla nära o kära nu o alla har blivit så glada, tror de flesta hade givit upp hoppet nästan ;)
Kan inte hjälpa att samtidigt oroas lite mer då över att om det ska hända något. Hoppas det går över snart.

Annars känner jag mig lite mindre trött, en aning i alla fall. Orkade träna igår för första gången på flera veckor. Mycket skönt att komm igång igen.

Det är ett tag kvar tills man får vila ordentligt o semestern känns långt bort den med. Får se om det blir Frankrike utan dess god viner o ostar nu eller om vi tar en sista minuten solsemester. Egentligen bryr jag mig nog inte. Nu vill jag bara ha semester!

2 kommentarer:

  1. Tjohoo! V 13!!! V13-20 brukar kallas den "läskiga perioden". Man mår bra och känner sig inte gravid = helt normalt, men otroligt läskigt!

    SvaraRadera
  2. Säger som Maria..de är här spökveckorna är, inget att oroa sig för. Det är så bra så!! O ni är goast!!
    Snart har tiden runnit förbi o du e i v 32 o funderar "när hände de här?!" Jag har ju inte hunnit med ;)
    PUSS

    SvaraRadera