måndag 14 december 2009

Veckan som gick


Ja veckan som gått har sprungit iväg mer eller mindre.
Två nya kompisar har vi fått, varav en ny granne =)
Jasmin Danielsson Jangenfalk föddes 17.20 i onsdags, 3345g o 49 centimetrar!
Nova, kusinen, kom med planerat kejsarsnitt dagen efter o vägde endast 5 gram mindre.
Jasmin fick jag förmånen att träffa endast, knappt, två dygn efter att hon anlänt till världen då hon skulle forslas hem från bb. Det var en snöig dag men hon sov o sov o sov o sov lite till. Skulle precis till att lämna dem o åka hem när jag faktiskt hörde att hon kunde låta i alla fall. Tror att hon sa hej då till mig ;) Mycket söt lliten tjej! Idag ska jag få skjutsa dem till barnmorskan för en spruta i foten? Spännande!


I veckan som gick hann jag i alla fall med en onsdagsmiddag hos Maria med grabbar, mycket mycket trevligt! Fick med mig en heel del jättefina kläder som jag o M har gått igenom och nu längtar efter att få klä Myran i! Dagen efter blev det även en lunch på stan med ovannämda tös, mumsig!, och jag var helt färdig efteråt. Sov till halv sex den kvällen innan det var dags att gå upp o laga middag till Cattis som ville ha sällskap för att inhandla säng. Det blev lite sent för det dock så vi svängde bara förbi Helena för att hämta flyttkartonger att packa fulla inför Cattis flytt denna vecka. Till Torsgatan bär det, ett par hundra meter från nuvarande vindsvåning men ett alldeles eget hem! Grymt!

Fredagskvällen, efter att jag hämtat hem Jasmin!, bjöd på Denim Demons nya kontorsinvigning med trevligt sällskap o sjukt bra priser på deras fina kläder. Inhandlade lite julklappar där till våra bröder men bäst var att M fick två par nya jeans för en mycket billig peng. Välbehövligt. Synd att de inte hade några mammajeans bara ;)
Efter stängning gick vi och herr o fru Sommarlund för en sen middag på texas burger, sen blev det drinkar en bit bort och John med syster anslöt sig. Jäättetrevlig kväll och det känns som om det var länge sen jag var uppe så sent.

Lördagen bjöd på julklappsinhandling i liljeholmens centa, hann med en hel del faktiskt. Filmkväll och lördagsmys.

Söndagen var vigd åt ett kallhällsbesök med adventsfika hos familjen Kullberg och alla deras söta barn. Det var lussebullar, kaffe, glöggthé, pepparkakor, och Amanda som lärde M att dansa bugg! Hysteriskt roligt!

Myran växer med hela 20-30g per dag och det känns. Trångt o bökigt börjar det bli. Kan i princip bara sova på vänster sida numer. Sova och sova, ligger mest o vrider och vänder mig i sängen. Bökar omkring o låter so en elefanat o man får tro M. Det har blivit ett par nätter på soffan för honom på sista tiden. Han är snäll som inte skicka iväg mig i alla fall hehe.

Jag känner inga distinkta sparkar längre utan mera "starka pulsslag" inifrån magen, eller vändningar och förflyttningar. Man kan se hur hela magen ändrar form och ibland blir det lite alienfeeling över det hela. Fast mysigt. Man kan också känna tydligt genom magen att det faktiskt är ett barn därinne. En rumpa? En fot? Ja inte helt klart riktigt vad det är man känner men det triggar ju fantasin och man känner att det är något i alla fall. Börjar känna mig något mera för att få ut en bebis nu. Kan inte riktigt fatta ännu men liiite verkligare är det. Längtar efter att få se hur Myran ser ut.

Den här veckan ska vi till barnmorskan igen och då hoppas jag att få reda på hur Myran ligger, jag misstänker att h*n ligger rätt men en proffskoll vore på sin plats nu tycker jag. Sen är det ju jädrar i mig inte långt kvar!*gulp!*!

Ja jösses.....=)


1 kommentar:

  1. Kul att myris lagt sig till rätta!!!

    Undrar om det blir triss i tjejer eller om ni avviker.

    SvaraRadera