tisdag 24 november 2009

Sjukskrivning

Ja då har man suttit på rövva i två veckor snart o det är bara två månder kvar! ;)

Tur att det är jul o nyår emellan så man slipper bli helt ihjältråkad. Ska nog kunna sysselsätta mig. En dag i taget o jag är rätt bra på att inte stressa haha. Igår var det strykdag, strök alla bebiskläder som är sparade från mig o Victor. En del rätt fuula grejer, fast nästan alla är gulliga för att de är så små just.

Vagnen är inhandlad! Vi fick tag i en liggdel förra veckan i sollentuna. I söndags bar det i väg till Katrineholm för att köpa sittdelen, en brun liggdel, skötväska, två regnskydd och en åkpåse. Allt för 3500. Tycker att det var ett riktigt kap måste jag säga. Mycket nöjd o den är ännu finare i verkligheten =) Allt tvättat, bäddat o klart oxå nu!


Helt klart värt en tripp till Katrineholm. Efter inköpet stannade vi vid en mack o åt varmkorv o drack medhaft kaffe, jag höll på att skratta ihjäl mig så snål kände jag mig när vi satt o drack kaffe utanför macken, i bilen, ur våra porslinskoppar hahahaha! Vilka pensionärer.

Igår ringde jag o talade ut med personalchefen på jobbet. Det visade sig ju mycket riktigt att den som bestämt att jag absolut INTE skulle få vila mig då och då på en stol hade absolut ingenting med saken att göra. Det var inte hans sak överhuvud taget att lägga sig i, som vanligt. Nu kvittar det ju för min del eftersom jag inte kommer att gå tillbaka men jag kände änså att det var viktigt att hon skulle få veta vilken pajas de har som kundservicechef. Hon sa det inte uttryckligen men det verkar som om hon höll med =) Nu känner jag att jag kan släppa det.

I fredags var det dags för profylaxkurs. Det var ungefär som väntat, lite info o lite pustande. Jag tror att det kommer att gå bra det här. Jag tror framför allt att det är ett bra forum för nervösa pappor att få ställa frågor och få verktyg att jobba med, M vill ju gärna veta vad han kan göra när det sätter igång. Svårt för mig att veta eftersom jag inte har den blekaste om vad jag själv ska göra. Det litar jag på kommer rätt så naturligt ändå när det sätter igång. Att öva på att slappna av känns ändå rätt vktigt o jag tror att det kommer att hjälpa, jag tror det blir lättare att hålla fokus på nå vis? Lättare att komma ihåg vad man ska göra om man övat...Det visar sig.

I morgon är det dags för en tripp till danderyd igen för föräldrakurs del två. Undrar om man får ett diplom sista gången? ;)

Myran verkar må bra, sparkar o rör sig en del men påtagligt mer sällan nu. Det börjar völ bli trångt därinne. Läste också att de sover upp till 95% av tiden så det kan ju vara en förklaring. Häromnatten när jag låg o läste däremot hände nåt helt sjukt! Den sprattlade till ungefär som om den fått ett epilepsianfall eller nåt, höll i sig ca 5 sekunder o kändes heeelt sjukt! Blev lite orolig där ett tag för det tog en ganska lång stund innan den rörde sig igen men nu är det fart igen. Vet inte vad som hände men fest var det!
Det är väl inte konstigt att det känns, 2kg ungefär o nästan 40cm lever ju om därinne! Ja det har verkligen gått fort.

Cattis var här o fikade häromdagen, hon hade med sig en lite figur från Japan. Det är en lite röd gubbe utan ögon. hAr man en viktig uppgift framför sig, som i mitt fall en förlossning, ska man fylla i ena ögat på gubben och sedan när uppgiften är avklarad får man fylla i andra ögat! Den ska alltså ge tur. Tycker att det var en ypperlig pryl att ta med sig till förlossningen och ha som målbild =)

Just nu längtar jag efter baby-Beda! From lördag är det helt normalt om den dyker upp. För Annas skull kan den få stanna en vecka till i sitt bo men sen får den komma ut eller vad tycker ni? =)

2 kommentarer:

  1. Åh vad bra att du ringde personalchefen. Det är helt sjukt hur illa de har behandlat dig.

    Kul att ni hittade "din" färg på vagnen. Nu får myran åka kungligt.

    Jag längtar också efter baby-Beda, trots att jag knappt känner dem. Jag gissar på en tjej som kommer 13/12. Tänk att h*n ska åka i Edvins gamla vagn.

    Puss

    SvaraRadera
  2. En Lucia? =)
    Jag tror nog oxå på en tjej, då blir det nod Jasmin.

    SvaraRadera