torsdag 12 november 2009

Blå, bruna eller gröna?

Den här veckan bestäms ögonfärgen på Myran, vad blir det för färg tror ni? Jag tror ljusbruna med gröna stänk. Eller Gröna med bruna kanter? Eller blå? Nä jag har ingen aning.
Har börjat fundera mycket oftare nu på hur Myran kommer att se ut o vara när den kommer. Det börjar verkligen närma sig nu o jag börjar fatta att det är verklighet. Vi ska ha en bebis! Jag tycker det är rätt skönt att vara gravid, bortsett från de småkrämpor jag har, men nu börjar jag längta efter att få träffa Myran o se vad det är för person. Drömde om att vi fick se hur h*n såg ut, genom magen på nåt sätt...
Jag tror att det är en ganska livlig bebis, vi snackar o puffas mest hela dagarna. Det är tryggt att känna att den rör sig.

Efter förra veckans barnmosrkebesök så har följande hänt:
Magen var 29 cm, blodvärdet hade gått upp som det ska efter att jag börjat äta järn, hjärtat har börjat slå lite snabbare o ligger nu på 140-150 slag per minut, blodtrycket helt normalt och jag ligger kvar på samma tyngd som förra besöket.

Vi har börjat fundera på vad vi bör köpa till Myrans ankomst. Har inte trott att det är så mycket men många bäckar små...

Jag har kommit fram till:

Säng
Sängkläder
Vagn
Skötväska
Babyskydd- check =)
Badbalja med babyställning
Skötbädd
Febertermmometer á la kolla i pannan
Blöjor
Babyolja
Rumpsalva
Amningskupor
Tvättlappar
Kläder- en egen lista behöver styras upp
Filt till vagn o filt till säng
Amningskudde
Och säkert en miljard fler saker?

Vad är viktigast o vad är helt onödigt?

Ska få en gungstol av pappa o det tror jag kan bli riktigt skönt att sitta i. Tror att jag kanske blir fast där dock för det är helt beroendeframkallande att gunga =)

Nu är Myran nästan 40cm lång o väger ca 1,8kg! Håret växer o den har öppna ögon när den är vaken. Helt fantastiskt =)

Ikväll är det dags för vattengympa igen, ska bli så skönt!

Nu ska jag surfa lite bebisprylar igen. Kanske borde handla i stället för att titta ;)

3 kommentarer:

  1. Snygg design! Har du sett att man kan göra tredimensionella ultraljud (www.tittutultraljud.se).

    Titta på polkadot design. De har jättesöta, prickiga barngrejer. Tycker sängkläderna är underbara.

    Resten får vi ta öga mot öga!

    SvaraRadera
  2. Polkadot är finaste!
    Jag har sett att man kan göra 3-d ultraljud, det var rätt så pricy dock o jag tror att det skulle vara svårt att undvika att se vad det blir. Fast det kanske det är det som är grejen? =) Eller så "filmar" de inte det om man inte vill hehe.

    SvaraRadera
  3. Påslakansetet i korgen är polkadot design, det var det som var fint, korgen är fuul ;)

    SvaraRadera