tisdag 9 juni 2009

Föräldrautbildning

Dag 19

Igår var vi på föräldrautbildning. Ojojoj. Det var ett informationsmöte där ca tio föräldrapar satt i grupp och fick inforrnation och chans att ställa en massa knasiga frågor. Alla var vi förstagångare så det blev en del frågor. Bland annat det här med vecka tolv, vad händer då? Inget egentligen var svaret, man vet bara att risken för missfall avtagit avsevärt då. Och så några tecken på missfall. Läskigt.
Frågan om man mår illa kom också upp, jag var inte den enda som inte mår illa, skönt på nåt sätt. Skönt att inte må illa så klart men man vill också litegrann ha "bekräftelse" på att man är gravid o normal. Lite sjukt kanske.
På kvällen sen fick jag för mig att alla symptom, de få vaga jag har, har försvunnit och oroar mig lite för missfall. Idag känns det som om jag mår lite illa, inte så ömma bröst men lite...känsliga. Som M säger är det ju bara bra att om det är nåt som är fel så tar kroppen bort det, men...jag vill att det ska va friskt såklart!

Har kommit igång med träning igen, skönt. Igår vart det gym och nu på morgonen en halvtimmes stavgång innan frukost i duggregnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar